Dead Rising is dead, RIP Frank West

dead risingCapcom had op de Xbox 360 best een redelijk succes met het exclusief verkopen van de Dead Rising-games aan Microsoft. Maar, de Xbox 360 was dan ook een groter succes dan de Xbox One. Op de Xbox One was Dead Rising 3 een launch titel. Best een aardige game moet ik zeggen, maar het was geen system seller. Eind 2016, weggestopt in de maand december, kwam daar voor mijn gevoel uit het niets ineens Dead Rising 4. Geen idee, het was er. Deze titel kwam ook naar de PS4, en dat was vorig jaar. Ook weer in december. Geen succes verhaal dus de laatste jaren voor de Capcom Vancouver studio. Men maakte vorig jaar nog wel Puzzle Fighter voor iOS en Android. Best een leuke game, maar dat bleek niet voldoende.

De studio gaat namelijk dicht. Het is helaas voor de mannen en vrouwen daar over en uit. Het sluiten van de studio kost nog eens 40 miljoen aan lopende projecten, maar dat verlies is blijkbaar minder erg om te slikken dan het door laten gaan van de ontwikkelingen.

Capcom is currently reviewing the allocation of its development resources that support the production of world-class content. Capcom has been focused on increasing the efficiency and growth of its game development operations. To support this objective, new R&D facilities and annual hiring have been underway at the Osaka headquarters.

In consideration of this process, as a result of reviewing titles in development at Capcom Vancouver, Capcom has decided to cancel the development projects at this studio and will concentrate development of major titles in Japan.

Maak onze dag, deel dit met je vrienden!