Dying Light 2 gaat voor 60fps, niet per se voor 4K

dying light 2We zitten in een tijdperk waarin niet het beste van twee werelden uit de consolehardware te persen is. Games zijn of in 4K en 30 frames per seconde, of 1080p, of iets dat er op lijkt, en 60 frames per seconde. Hoe krachtig de Xbox One X en PS4 Pro ook mogen zijn, beiden lijkt vaak een droom. Ontwikkeling Techland heeft de keuze gemaakt om voor Dying Light 2 de prioriteit te leggen op 60fps. Aangezien het een game is waarbij rennen, springen en snelle actie centraal staan, is 60fps belangrijker dan 4K.

The most important [thing] for us [is] the fluidity of movement, because it’s a parkour game. You really have to be immersed in how you move through the city, so 60fps is more important to us than 4K.

Wellicht kan de ontwikkelaar het beste van twee werelden wel leveren, “so perhaps we’ll deliver both 4K and 60fps”, maar of dat gaat lukken is de vraag. Men heeft wel voor Dying Light 2 een nieuwe engine gebouwd die ook al klaar is voor de volgende generatie.

We realised at the brink of 4K gaming we needed new technology to provide gamers with high fidelity visuals, so we created a new engine, and it’s ready for whatever happens in gaming.

Dying Light 2 werd voor het eerst getoond tijdens de Microsoft persconferentie op de E3 2018. Vooral de keuze mogelijkheden die de wereld doen veranderen zijn erg interessant. Wij kijken dan ook stiekem wel een klein beetje uit naar wat de game nog meer in petto heeft.

Maak onze dag, deel dit met je vrienden!