U ziet EA anders dan dat zij zichzelf zien

ea logo
EA; het bedrijf waar jaar achter jaar de klappen vallen als het gaat om het bedrijven die het meest gehaat worden. Het bedrijf dat eind 2017 de halve wereld in rep en roer bracht met het gokken haar loot boxes. Het bedrijf dat DLC tot een onverwijderbare plek eczeem heeft verheven. Die EA ziet zichzelf anders dan dat u hen ziet. Dat is de conclusie die Patrick Söderlund heeft getrokken na al het gedoe van de laatste maanden. EA ziet zichzelf niet als boosdoener. Maar heeft intern al wel diverse aanpassingen gemaakt om weer in een beter daglicht te komen.

I’d be lying to you if I said that what’s happened with Battlefront and what’s happened with everything surrounding loot boxes and these things haven’t had an effect on EA as a company and an effect on us as management. We have taken significant steps as a company to review and understand the mechanics around monetisation, loot boxes, and other things in our games before they go to market. For games that come next, for Battlefield or for Anthem, [players have] made it very clear that we can’t afford to make similar mistakes. And we won’t.

It’s clear to us that players see the company differently than we do. And in that situation, as a member of the executive team, as the guy who runs all of the studios, I have to take that seriously.

Het gedoe dat Star Wars Battlefront II voortbracht gaat dus niet gebeuren met Anthem en de volgende Battlefield. Het is goed dat men aanpassingen doet, maar EA heeft het inmiddels zover laten komen dat het onderbuik gevoelt zegt dat we niet van loot boxes en microtransacties af zijn. Men had beter kunnen zeggen dat voor Anthem en Battlefield totaal geen loot boxes en microtransacties zal hebben. Gewoon geen. Maar dat doet men niet, en daar zit simpelweg de volgende fout alweer. Al zegt Söderlund dat men niet nog een fout zal maken.

Maak onze dag, deel dit met je vrienden!